Η δύναμη του παιχνιδιού!! Ο σημαντικός του ρόλος στην ανάπτυξη του Λόγου!!!

Χαίρετε, χαίρετε!

Όταν το παιδάκι σας έχει αργήσει να μιλήσει, η αγωνία σας ως γονιός είναι να πει τις πρώτες του λεξούλες!! Και φυσικά θα τις πει αρκεί πρώτα να δώσετε προτεραιότητα στη σύνδεση και συμμετοχή μαζί του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού πάνω από κάθε τι άλλο – ακόμα και πάνω από τις λέξεις!

Έχω αναφερθεί ξανά στο θέμα αυτό. Δεν είναι καινούριο για εσάς αν διαβάζετε τη δουλειά μου εδώ και καιρό. Γράφω γι’ αυτό ΣΥΝΕΧΕΙΑ… αλλά εδώ είναι μερικές ακόμη σκέψεις για το πώς να δίνετε προτεραιότητα στη σύνδεσή σας με το παιδί σας που άργησε να μιλήσει, late talker.

Κανένα παιδί που έχει αργήσει να μιλήσει, late talker, δε μαθαίνει τίποτα πριν συνδεθεί πρώτα μαζί σας και παραμείνει μαζί σας σε κάθε κοινή σας δραστηριότητα παιχνιδιού ή παραμυθιού!!!!

Αρχικά, θα πρέπει να μετράτε την επιτυχία όχι από τον αριθμό των λέξεων που λέει το παιδί σας, αλλά από το χρονικό διάστημα που μπορεί να συνδεθεί και να συμμετέχει μαζί σας όταν παίζετε και κατά τη διάρκεια των αλληλεπιδράσεών σας κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Στην αρχή με τα παιδιά δεν πρέπει να περιμένουμε από αυτά να κάνουν τίποτα άλλο πέρα από το να παραμένουν και να παίζουν μαζί μας. Στη συνέχεια, θα βάλουμε και λεκτικούς στόχους, αλλά στην αρχή, ο στόχος μας πρέπει να είναι για το παιδί μας να είναι μαζί μας, να παίζει ή να κάνει οτιδήποτε συνδέεται με κάθε δραστηριότητά μας, να ακούει και να διασκεδάζει!!

Μελετήστε το παιδί σας που έχει καθυστερήσει να μιλήσει, late talker.

  • Παρακολουθήστε πώς αντιδρά σε εσάς και σε άλλα άτομα και στη συνέχεια προσαρμόστε την προσέγγισή σας. Φωτίζεται όταν κάνετε κάτι που του αρέσει; Κάντε το ξανά!
  • Βλέπετε ότι προσπαθεί να επικοινωνήσει περισσότερο και περισσότερο; Ανταποκριθείτε σε όλες τις προσπάθειές του ως αν ήταν πραγματικές λέξεις. Πιθανόν να ξέρετε τι θέλει να πει!
  • Κρατάτε καλύτερα την προσοχή του όταν είστε μαζί του και κοιτάζεστε στα μάτια; Συνεχίστε με αυτή την τοποθέτηση μεταξύ σας.
  • Προσαρμοστείτε στις προτιμήσεις του. Του αρέσει ένα παιχνίδι με κινητική δραστηριότητα; Γίνετε πιο δραστήριοι.
  • Μπορείτε να διακρίνετε όταν ένα παιδί αρχίζει να βρίσκεται σε υπερδιέγερση; Βρείτε τον τρόπο να το βοηθήσετε να ηρεμήσει.
  • Μπορείτε να κατευθύνετε ή να οριοθετήσετε το παιδί σας και να διατηρήσετε τη σύνδεση σας; Η σοφία που αποκτάτε με μια τέτοιου είδους σχέση με το παιδί σας θα σας αποζημιώσει γενναιόδωρα. Μην χάσετε αυτό το βήμα! Μετατοπίστε την προσοχή σας στο να απολαμβάνετε τον χρόνο που περνάτε με το παιδί σας, όχι απαραίτητα μιλώντας, έχοντας τη σιγουριά ότι οι λέξεις του παιδιού σας θα έρθουν καθώς υλοποιείτε τα tips για γονείς που συστηματικά σας προσφέρουμε.

Και κάτι ακόμη… Επειδή δίνετε προτεραιότητα στη στενή σας σύνδεση, θα θέλατε να κάνετε ό,τι είναι δυνατόν για να βοηθήσετε ένα παιδί να παραμένει οριοθετημένο. Λέγοντας οριοθετημένο εννοώ ότι είναι ήρεμο και σε κατάσταση ιδανική ακριβώς για μάθηση.  Στο ρόλο σας ως γονέας, θα θέλετε να βοηθήσετε το παιδί σας να αποφύγει μια πλήρη έκρηξη ή κατάρρευση όσο αυτό είναι δυνατό.

Αν κάτι πάει στραβά κατά τη διάρκεια του κοινού σας χρόνου, και αυτό είναι πολύ πιθανό να συμβεί, βοηθήστε το παιδί να παραμείνει μαζί σας και να διατηρήσετε τη σύνδεσή σας αντί να καταρρεύσετε συναισθηματικά και μετά να αποφεύγετε αυτόν τον κοινό χρόνο με το παιδί και φυσικά  το χρόνο για παιχνίδια και παραμύθια μαζί του…..

Μιλήστε με το παιδί σας για ο,τιδήποτε προκύψει, έτσι ώστε να του εκφράσετε τη συμπάθειά σας και να το καταπραΰνετε, όχι μόνο με τις ενέργειές σας, αλλά κυρίως με τα λόγια σας. Τα λόγια είναι τόσο ισχυρά στο να βοηθήσουν ένα παιδί να μάθει πώς να πλοηγείται στις απογοητεύσεις. Η στάση σας και τα μηνύματά σας προς το παιδί κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα αποτελέσουν τη βάση του για την αυτορρύθμιση.

Εξηγήστε στο παιδί σας τι είναι αυτό που νιώθει, ώστε οι συναισθηματικές καταστάσεις να έχουν η κάθε μία την ονομασία της, όπως: χαρούμενος, λυπημένος, θυμωμένος κ.ά. Έτσι οι συναισθηματικές καταστάσεις του παιδιού γίνονται διαχειρίσιμες.  Το παιδί μαθαίνει πώς να βιώνει ένα συναίσθημα, μαθαίνει πώς να επεξεργάζεται αυτήν τη συναισθηματική κατάσταση, και στη συνέχεια, όπως κάνουμε όλοι, μαθαίνει πώς να προχωρήσει.

Για παράδειγμα, πείτε στο παιδί σας, “Ξέρω ότι είσαι τόσο απογοητευμένη που πρέπει να πάμε σπίτι. Σου αρέσει τόσο πολύ να κάνεις κούνια. Μπορούμε να έρθουμε πάλι στο πάρκο αύριο. Ξέρω ότι είσαι λυπημένη. Αλλά τώρα θα πάμε να πάρουμε τον αγαπημένο σου χυμό και θα τον πιεις μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο! “ Ή πείτε, “Ω ω.. θυμώνεις όταν πρέπει να κλείσουμε το iPad. Σου αρέσει το πρόγραμμά σου, και μπορείς να δεις λίγο ακόμα αργότερα, αλλά τώρα είναι ώρα για φαγητό!! Πάμεεεεεε να τρέξουμε στην κουζίνα. Έλα, πάααααμε να τρέξουμε! Έτοιμοιοιοιοι…πάαααααμε!!!!!!”

                                                                         Καλή σας επιτυχία!!!!

                                Οι γονείς έχετε έναν εξαιρετικά σημαντικό και πολύτιμο ρόλο!!!!

Με συστηματικά παιχνίδια λόγου από πολύ νωρίς, οι γονείς ακολουθώντας τα tips και τις στρατηγικές που σας προτείνουμε, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά την πιθανότητα, όταν υπάρχουν δυσκολίες στο λόγο, για Λογοθεραπεία ή και να μειώσετε σημαντικά τη διάρκειά της, αν αυτή κριθεί απαραίτητη!!!!

Η πρώιμη παρέμβαση αποτελεί το φάρο και την πυξίδα  μαζί για τα θέματα της καθυστέρησης του Λόγου και της Ομιλίας ενός παιδιού!!!

Ακόμη και μία μόνο καινούρια λέξη, αλλά ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ!!!!!!!!! κάνει τεράστια διαφορά στο επίπεδο των ικανοτήτων μάθησης του παιδιού σας!!

Μια καινούρια λέξη περιμένει σήμερα να γίνει κατανοητή και ν’ ακουστεί από το στοματάκι του παιδιού σας!!!! κι εσείς είστε ο πιο άξιος ” speech coach ” του. Πιστέψτε με!!!!!

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Newsletter

Θα θέλατε να εμπλουτίζετε τις γνώσεις σας με τις πιο πρόσφατες στρατηγικές επιτυχίας για ό,τι αφορά την Ανάπτυξη του Λόγου και της Ομιλίας του παιδιού σας;

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!