Δημιουργείστε ένα τεχνολογικά υγιές περιβάλλον για παιδιά ηλικίας 1-3 χρόνων. Μέρος β’

 

Χαίρετε, χαίρετε!

Συνεχίζουμε σήμερα με το θέμα μας σχετικά με το ” χρόνο οθόνης ” για παιδιά 1-3 χρόνων.

Πόση ώρα είναι ο “χρόνος οθόνης”?

Η Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιάτρων κάνει τις ακόλουθες συστάσεις για το “χρόνο οθόνης” που αφορά τα παιδιά μέχρι την ηλικία των 5 χρόνων.

  • Για παιδιά κάτω των 18 μηνών: Καθόλου χρόνος οθόνης εκτός από videos που συνομιλούν με αγαπημένα τους πρόσωπα που βρίσκονται σε απόσταση.
  • 18 – 24 μηνών: Μία ελάχιστη ποσότητα υψηλής ποιότητας παιδικού προγράμματος.
  • 2-5 χρόνων: Το μέγιστο είναι μία ώρα την ημέρα. Παρακολουθείτε μαζί με το παιδί αντί να το αφήνετε να χειρίζεται μόνο του την οθόνη.

Οθόνες και παιδιά 2-3 χρόνων: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς:

Η χρήση οποιασδήποτε οθόνης μπορεί να διακόψει την υγιή ανάπτυξη του δίχρονου ή τρίχρονου παιδιού σας. Δείτε γιατί η μηδενική χρήση οθόνης είναι τόσο σημαντική σ’ αυτές τις ηλικίες:

  • Ο υπερβολικός χρόνος οθόνης μπορεί να καθυστερήσει την ανάπτυξη του Λόγου και της Ομιλίας του παιδιού σας. Οι έρευνες δείχνουν ότι η συχνότερη χρήση οθόνης συνδέεται με φτωχότερες δεξιότητες Λόγου στα δίχρονα ή τρίχρονα παιδιά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μετέπειτα μαθησιακές προκλήσεις.
  • Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τον κόσμο τους καθώς αποκτούν την εμπειρία της κάθε λέξης και έννοιας μέσα στην αληθινή ζωή. Όταν μαθαίνουν μία καινούρια λέξη στην οθόνη, δεν κατανοούν πλήρως τη λέξη μέχρι να τη δουν, να την κρατήσουν, να την μυρίσουν, και/ή να τη γευτούν.
  • Οι οθόνες περιορίζουν την φαντασία καθώς παρέχουν ένα συγκεκριμένο αριθμό επιλογών, με βάση τα εταιρικά συμφέροντα. Στον παιδικό εγκέφαλο οι δυνατότητες είναι ατελείωτες.
  • Όταν δίνουμε οθόνες στα μικρά μας παιδιά για να τα αποσπάσουμε από κάτι που τα εκνευρίζει, τότε αυτό κάνει δυσκολότερο γι’ αυτά να μάθουν πώς να εκφράζουν και πώς να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους μ’ έναν υγιή τρόπο.
  • Όταν δίνουμε μία οθόνη στα δίχρονα ή τρίχρονα τα στερούμε τη δυνατότητα ν’ αναπτύξουν πολύ σημαντικές αναπτυξιακά κοινωνικές και συμπεριφορικές δεξιότητες. Όπως, πώς να παίζουν μόνα τους,  πώς να καθησυχάζουν τον εαυτό τους και πώς να μάθουν να περιμένουν και να έχουν υπομονή!

 

Το υγιές τεχνολογικά περιβάλλον: Χρησιμοποιήστε αυτά τα tips για να βοηθήσετε το παιδί σας να ευημερεί!!!!

  • Έχετε την τηλεόραση κλειστή για όση ώρα το παιδί παίζει. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι γονείς και όσοι φροντίζουν παιδιά τα απευθύνουν πολύ λιγότερες λέξεις όταν η τηλεόραση είναι ανοιχτή, ακόμη και εκτός του οπτικού τους πεδίου.
  • Προσφέρετε “ παλιομοδίτικα” παιχνίδια. Τουβλάκια, μπάλες, αυτοκινητάκια, παζλ, ακόμη και κουζινικά ( κατσαρόλες, τηγάνια κ.ά ) είναι τα καλύτερα παιχνίδια. Και να θυμάστε: Οι γεμάτοι αγάπη ενήλικες είναι τα καλύτερα “ παιχνίδια!!!”
  • Μην ασχολείστε με πολλά πράγματα την ίδια στιγμή. Όταν μιλάτε στο δίχρονο παιδί σας, αφήστε το κινητό σας ώστε να ενισχύσετε τη βλεμματική σας επαφή μαζί του και να το ακούσετε με απόλυτη προσοχή, ακόμη κι αν αυτό είναι για λίγα λεπτά.
  • Μιλήστε με το πρόσωπο που φροντίζει το παιδί σας όταν εσείς λείπετε. Ρωτήστε, αν έχει την τηλεόραση ανοιχτή, αν χρησιμοποιεί άλλες ηλεκτρονικές συσκευές κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ενημερώστε το για την προτίμησή σας για πολύ περιορισμένο ή καθόλου “ χρόνο οθόνης “.
  • Μιλήστε με την/τον παιδίατρό σας, τη λογοπαθολόγο και άλλους ειδικούς που εμπιστεύεστε για καθοδήγηση σχετικά με τη χρήση του “ χρόνου οθόνης “. Δεν είστε μόνοι στην προσπάθεια να βρείτε την ισορροπία.

 

Η μηδενική χρήση οθόνης για τα δίχρονα παιδιά είναι το ιδανικό, αλλά όχι πάντα και το πραγματικά εφικτό.

Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι να προσπαθείτε το καλύτερο δυνατό, ώστε να πετύχετε μία υγιή ισορροπία.

Σας εύχομαι καλή-καλή επιτυχία, επιμονή και υπομονή καθώς το θέμα μας το απαιτεί!!!

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Newsletter

Θα θέλατε να εμπλουτίζετε τις γνώσεις σας με τις πιο πρόσφατες στρατηγικές επιτυχίας για ό,τι αφορά την Ανάπτυξη του Λόγου και της Ομιλίας του παιδιού σας;

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!