Οι γονείς μπορείτε να υποβοηθήσετε την καθαρότητα της ομιλίας του δίχρονου ή τρίχρονου παιδιού σας!

Χαίρετε, χαίρετε!!

Σας έχει προβληματίσει μήπως η καθαρότητα της ομιλίας του δίχρονου ή  τρίχρονου  παιδιού σας;  Έχετε μήπως αναρωτηθεί αν υπάρχει τρόπος να το βοηθήσετε;

Ναι, ναι υπάρχει τρόπος!! Και μάλιστα όχι ένας, αλλά πολλοί τρόποι με τους οποίους θα μπορούσατε να υποβοηθήσετε και να βελτιώσετε την κατανοητότητα της ομιλίας του παιδιού σας σ’ αυτές τις τόσο μικρές, ωστόσο σημαντικές ηλικίες.

Σήμερα θα αναφερθούμε σε τρεις απλούς, εύχρηστους κι εξαιρετικά αποτελεσματικούς τρόπους που μπορούν να εφαρμοστούν απ’ όλους τους γονείς:

  • H σωστή άρθρωση του αρχικού συμφώνου μιας λέξης. Αυτή η τεχνική αποτελεί έναν τεράστια σημαντικό παράγοντα για τη βελτίωση της κατανοητότητας της ομιλίας του δίχρονου ή τρίχρονου παιδιού σας. Φυσικά σ’ αυτές τις ηλικίες αναφερόμαστε στους φθόγγους που εμφανίζονται πρώτοι αναπτυξιακά. Αυτοί είναι όλα τα φωνήεντα και τα σύμφωνα: π, μπ, μ, τ, ντ, ν, κ, γκ.

Έτσι αν το παιδί πει: ατάτα εμείς λέμε πατάτα (2-3 φορές), τονίζοντας την κίνηση της ένωσης των χειλιών για την παραγωγή του φθόγγου π.

  • Η επιμήκυνση του αρχικού, αλλά και όλων των φωνηέντων της λέξης. Υπάρχει πληθώρα φωνηέντων στις λέξεις. Τα φωνήεντα παράγονται ευκολότερα από τα σύμφωνα οπότε η μεγαλύτερη διάρκειά τους μέσα στη λέξη προσθέτει ρυθμό, ευκρίνεια και μελωδικότητα. Φυσικά η μεγαλύτερη διάρκεια των φωνηέντων βοηθάει το παιδί να ακούσει καθαρά και για περισσότερο χρόνο την καινούργια λέξη!!! 
  • Ο σωστός αριθμός συλλαβών επίσης υποβοηθεί την καθαρότητα της ομιλίας του παιδιού. Βάλτε στη σειρά 3 μικρά αυτοκινητάκια ή οποιοδήποτε άλλο μικρό παιχνιδάκι. Εσείς κάνετε οποιαδήποτε ερώτηση επιλογής προκύπτει σε κάθε ρουτίνα της ημέρας π.χ. θέλεις ψωμί ή μπανάνα? Το παιδί λέει νανα κι εσείς λέτε μπανάνα. Μετά βοηθάτε το παιδί με το δείκτη του χεριού του να ακουμπάει ένα από τα 3 αυτοκινητάκια όταν λέει μία συλλαβή.

Οι γονείς είστε τα σωστά λεκτικά πρότυπα για το παιδί σας. Μέσα από κάθε καθημερινή ρουτίνα όπως το φαγητό, το ντύσιμο, το παιχνίδι κ.ά. προσφέρετε στο παιδί σας τη κατάλληλη για την περίσταση λέξη ή  φράση των 2 ή των 3 λέξεων που θα θέλατε να ακούσετε αυθόρμητα από το ίδιο το παιδί σας.. Αποφεύγουμε το συνηθισμένο “ πες ______ “ ή “ τι είναι αυτό;” Απλά δημιουργείτε τη συνθήκη, ώστε το παιδί να χρειαστεί να πει τη λέξη για επικοινωνιακούς λόγους:  να εκφράσει την επιθυμία του ή την ανάγκη του για κάτι που θέλει ή το ενδιαφέρει.

Όπως, Νίκο μου “ θέλεις γάλα ή χυμό; “ . Nα θυμάστε ότι στις ερωτήσεις επιλογής τα πολύ μικρά παιδιά συνήθως θα πουν τη δεύτερη επιλογή που απαιτεί και λιγότερη μνήμη.

 

Σε κάθε περίπτωση η επανάληψη είναι καθοριστική

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Newsletter

Θα θέλατε να εμπλουτίζετε τις γνώσεις σας με τις πιο πρόσφατες στρατηγικές επιτυχίας για ό,τι αφορά την Ανάπτυξη του Λόγου και της Ομιλίας του παιδιού σας;

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!