Χαίρετε, χαίρετε!!!
Γνώριμοι και άγνωροι φίλες και φίλοι καλώς ορίσατε στην καθιερωμένη Σαββατιάτικη βόλτα μας στον “Αγρό των λέξεων”!!
Χαρούμενη δημιουργική χρωματιστή γεμάτη Υγεία η νέα σχολική χρονιά!!
Χωρίς να χάνουμε πολύτιμο χρόνο και με τη ζωογόνο ενέργεια των διακοπών αρχίζουμε με τα θέματα που μας “καίνε” και πώς μπορούμε να τα επιλύσουμε!!!
Η έναρξη ενός νέου σχολικού έτους είναι μια συναρπαστική και συγχρόνως απαιτητική περίοδος για τα παιδιά και τους γονείς τους.
Η αρχή της σχολικής χρονιάς για αρκετούς γονείς αποτελεί το ορόσημο ν’ αποφασίσουν πώς θα βοηθήσουν το παιδί τους, ώστε να εξελιχθεί και να ξεπεράσει πιθανές δυσκολίες.
Οι δυσκολίες στο Λόγο και την Ομιλία εμφανίζονται σε πολλά παιδάκια που φοιτούν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, σε νηπιαγωγεία, όπως και στους μαθητές κυρίως των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.
Η πρώιμη παρέμβαση και η συνεχής υποστήριξη από τους γονείς είναι τα σημαντικά κλειδιά για να ξεπεράσει ένα παιδί τις δυσκολίες του στον λόγο και την Ομιλία. Κάθε παιδί προοδεύει με το δικό του ρυθμό. Με τη σωστή καθοδήγηση των γονιών από το λογοπαθολόγο, το παιδί μπορεί να πετύχει εξαιρετικά σημαντικά βήματα τόσο στην ανάπτυξη του λόγου του όσο και στο σχολικό του περιβάλλον.
Ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα λόγου στο οποίο συχνά αναφερόμαστε σε αυτό το blog είναι οι late talkers.
Οι έρευνες επισημαίνουν ότι η ποιότητα της γονικής φροντίδας, οι χαμηλές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, το χαμηλό βάρος γέννησης είναι από τους βασικούς παράγοντες που σχετίζονται με τους Late Talkers. Στην ηλικία των 24 μηνών οι έρευνες χαρακτηρίζουν ως late talkers τα αγόρια που χρησιμοποιούν μέχρι 10 λέξεις και τα κορίτσια που χρησιμοποιούν μέχρι 17 λέξεις. Τα αγόρια διατρέχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο να είναι late talkers απ’ ό,τι τα κορίτσια.
Οι Late talkers έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν χαμηλό λεξιλόγιο στους 48 μήνες και χαμηλές επιδόσεις σε ανάγνωση και μαθηματικά στην ηλικία των 60 μηνών ( 5 χρονών ). C.S.Hammer
Όπως αντιλαμβανόμαστε χρειάζεται να ενισχύσουμε τα παιδιά μας, τους late talkers, έγκαιρα και δυναμικά. Εδώ, η πρώιμη παρέμβαση είναι το κλειδί!! Κι εσείς ο γονιός είστε το κλειδί στη μάθηση και την ανάπτυξη του Λόγου του παιδιού σας!!
Στο blog μας υπάρχουν δεκάδες σελίδες με αναρτήσεις που περιέχουν αναλυτικά αποτελεσματικές στρατηγικές και tips που μπορείτε εύκολα να εφαρμόσετε και να πετύχετε άριστα αποτελέσματα στην ανάπτυξη του Λόγου του παιδιού σας.
Σήμερα σας βοηθάμε να δημιουργήσετε ένα πλούσιο μαθησιακό περιβάλλον για το παιδί σας!!
Ένα πλούσιο μαθησιακά περιβάλλον παρέχει στα παιδιά την ευκαιρία να εξερευνήσουν και να μάθουν να χρησιμοποιούν το λόγο για να επικοινωνήσουν.
Το περιβάλλον πρέπει να ανταποκρίνεται στους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μαθαίνουν τα παιδιά:
- Απαραίτητος είναι ένας χώρος που θα παίζουν και θα εξερευνούν τα παιδιά τόσο μέσα όσο και έξω από το σπίτι.
- Σχεδιάζουμε δραστηριότητες τόσο για τα δραστήρια όσο και για τα ήσυχα παιδιά.
- Τα παιδιά πρέπει να μπορούν να κάνουν επιλογές.
- Ο χώρος του παιχνιδιού, του παραμυθιού να είναι ευχάριστος και οργανωμένος.
- Οι δραστηριότητες να δίνουν ευκαιρίες για συμμετοχή όλων των αισθήσεων.
- Τα παιδιά χρειάζεται να έχουν χρόνο για να παίξουν ανενόχλητα.
- Το περιβάλλον του παιδιού πρέπει να αντανακλά τα ενδιαφέροντά του.
Αν έχετε ένα παιδάκι late talker, που αν και δεν μιλάει μπορεί να είναι πανέξυπνο, για να είστε χαρούμενοι γονείς για τις επιδόσεις του παιδιού σας όταν ξεκινήσει το νηπιαγωγείο τότε:
- συνδεθείτε
- αλληλοεπιδράστε
- μιλήστε
- παίξτε
με το παιδάκι σας late talker, τώρα, σήμερα και κάθε ημέρα συχνά!!!
Το 90% του εγκεφάλου ανθίζει μέχρι την ηλικία των 3 χρόνων!!! 1.000.000 νευρικές συνάψεις το ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ συμβαίνουν στο μυαλουδάκι του παιδιού σας!!! Κανείς δε θέλει να χάσει αυτή την τόσο γόνιμη ηλικία ανάπτυξης της αρχιτεκτονικής του παιδικού εγκεφάλου!!!
ΚΑΘΕ ΕΠΙΤΥΧΊΑ!!
Σήμερα είναι η μέρα ν’ αρχίσετε μεθοδευμένα, εντατικά!!