Κάθε καλοκαιρινή δραστηριότητα μπορεί να εκτινάξει τις ικανότητες λόγου του παιδιού σας!!!

Χαίρετε, χαίρετε,

Το καλοκαιράκι είναι εδώ και ακραία ζεστό από την πρώτη του αρχή. Οι περισσότεροι έχετε ήδη απολαύσει τα πρώτα σας μπάνια. Η πιο ευχάριστη περίοδος του χρόνου ξετυλίγεται μπροστά μας.

Πολλά ερωτήματα δέχομαι από γονείς για το πώς θα μπορούσε να αξιοποιηθεί το καλοκαίρι με δραστηριότητες ευχάριστες, διασκεδαστικές, που κάνουν την κάθε μέρα ενδιαφέρουσα, αλλά πλουτίζουν και τη δημιουργικότητα του παιδιού, την κοινωνικοποίησή του, τις κοινωνικές του δεξιότητες, την κριτική του σκέψη, το λεξιλόγιό του, την ευχέρεια του προφορικού του λόγου.

Στις διακοπές του καλοκαιριού πολλές δραστηριότητες προσφέρονται για την ενίσχυση ποικίλων ικανοτήτων των μικρών μας παιδιών.

Το καλοκαίρι είναι συνδεδεμένο με μετακινήσεις, με κοντινά ή μακρινά ταξίδια. Καιρός να προσθέσουμε και τα ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ.

  • Απλώνουμε αρχικά ένα χάρτη της Ελλάδας στο πάτωμα.
  • Δίπλα τοποθετούμε ένα παιχνίδι αυτοκίνητο, τρένο, αεροπλάνο, καράβι, τροχόσπιτο.
  • Το παιδί διαλέγει ένα σημείο του χάρτη και ο γονέας διαβάζει ( για τα παιδιά που δεν διαβάζουν ακόμη) το όνομα του τόπου.

Στη συνέχεια αρχίζει ένας διάλογος όπου ο γονέας, με ερωτήσεις αυξανόμενης δυσκολίας, πλαισιώνει την εμπειρία με νέες για το παιδί πληροφορίες.

  • Τι λες, είναι μεγάλη πόλη ή χωριό ( με βάση το μέγεθος των γραμμάτων της ονομασίας πάνω στο χάρτη) το μέρος που διάλεξες;
  • Με τι μέσον ή συνδυασμό μέσων μπορούμε να πάμε εκεί;
  • Μπορούμε να βρούμε ένα μεγαλύτερο/μικρότερο μέρος κοντά στον τόπο που θα πάμε;
  • Δείχνουμε ένα άλλο σημείο στο χάρτη και ρωτάμε αν είναι κοντύτερα ή πιο μακριά από την πόλη μας σε σχέση με το πρώτο σημείο.
  • Ο γονέας διαβάζει ονομασίες μεγάλων πόλεων γύρω από το σημείο και το παιδί προσπαθεί να θυμηθεί αν έχει επισκεφθεί κάποιο από αυτά τα μέρη.
  • Μετά αναφέρετε στοιχεία όπως ηπειρωτική ή νησιωτική χώρα, ορεινή ή πεδινή περιοχή κ.ά.
  • Αν υπάρχει χρόνος ή δυνατότητα βλέπετε εικόνες της περιοχής στο διαδίκτυο, αναφέρετε τις δραστηριότητες των κατοίκων, εντοπίζετε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους κ. ά και το παιδί εκφράζει τις απόψεις του σχετικά με αυτές.

Όταν το ταξίδι της φαντασίας ολοκληρωθεί, το παιδί θα μπορούσε να αφηγηθεί την εμπειρία του ηχογραφώντας την σε tablet ή στο κινητό του μπαμπά ή της μαμάς για να το ακούσει ο παππούς ή η γιαγιά όταν έρθουν. Τα παιδιά διασκεδάζουν ιδιαιτέρως τις ηχογραφήσεις στο tablet που το έχουν συνδυάσει με παιχνίδι. Όταν ακούν την ηχογράφηση συνήθως επισημαίνουν από μόνα τους τις τυχόν δυσκολίες και είναι πιο προσεκτικά την επόμενη φορά. Εσείς τονίζετε το πόσο διασκεδαστικά είναι τα φανταστικά ταξίδια που κάποια μέρα μπορεί να γίνουν και πραγματικά. Επίσης ότι θα μπορείτε να ακούτε τις ηχογραφήσεις κι όταν το παιδί θα είναι μεγάλο και θα οργανώνει ταξίδια με τους φίλους του.

Η δραστηριότητα αυτή είναι διασκεδαστική, εμπλουτίζει όλους τους τομείς που αναφέρθηκαν στην αρχή, είναι άκρως ευεργετική γλωσσικά με εμπλουτισμό του λεξιλογίου και ενδυνάμωση του αφηγηματικού λόγου.

Επίσης η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΛΑΪΚΗ της γειτονιάς είναι μία μεγάλη ευκαιρία για τα παιδιά να εξασκηθούν στη χρήση σωστών ερωτήσεων, κατάλληλου λεξιλογίου καθώς τα ίδια θα ζητούν ό,τι χρειάζεται να αγοραστεί. Η ένταση της φωνής και οι κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού επίσης ασκούνται αποτελεσματικά.

Η παρακολούθηση ενός ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ ή μιας ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ προσφέρουν πολλαπλές ευκαιρίες στα παιδιά να μάθουν και να χρησιμοποιήσουν το λόγο μ’ έναν τρόπο που δεν γίνεται καθημερινά. Από τη διαδρομή με το αυτοκίνητο, (ονομάζουν πράγματα που βλέπουν από το παράθυρο ακολουθώντας την αλφαβητική σειρά για τα μεγαλύτερα παιδιά ή τυχαία για τα μικρότερα), την επίσκεψη στην καντίνα και ό,τι συμβαίνει επί σκηνής ή στον αθλητικό χώρο, τα παιδιά μπορούν να μάθουν και να χρησιμοποιούν πολλές καινούριες λέξεις σ’ ένα νέο και διασκεδαστικό περιβάλλον.

Η επίσκεψη σε ΖΩΟΛΟΓΙΚΟ ΚΗΠΟ είναι ευκαιρία για τα παιδιά να δουν από κοντά διάφορα ζώα, τις συμπεριφορές τους, την τροφή τους, τις συνθήκες διαβίωσής τους και να τη συγκρίνουν με ό,τι έχουν δει στα βιβλία ή έχουν ακούσει στο σχολείο. Κάθε προσπάθεια περιγραφής απαιτεί ένα νέο, εξειδικευμένο λεξιλόγιο για το παιδί. Εδώ οι γονείς προσφέρουν την καινούρια λέξη ή διορθώνουν μια λίγο αποτυχημένη προσπάθεια του παιδιού.

Το καλοκαίρι είναι γεμάτο από ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ. Επιλέξτε κάποια κατάλληλη για το παιδί. Τα παιδιά απολαμβάνουν τη μουσική και τη διαδραστικότητα που προσφέρει το θέατρο .Επίσης οι ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ, τα μουσεία, τα λαογραφικά μουσεία, τα ενυδρεία κ. ά δίνουν υπέροχες ευκαιρίες για να συζητηθούν με τα παιδιά διάφορα αντίστοιχα θέματα. Ο καλύτερος τρόπος για να ενισχυθεί το λεξιλόγιο στις επισκέψεις αυτές είναι να ακολουθήσουμε το παιδί σε ό,τι το ενδιαφέρει, να ρωτήσουμε σχετικές ερωτήσεις, να συζητήσουμε τις διάφορες απόψεις, και να προσφέρουμε στα παιδιά τις κατάλληλες λέξεις για το συγκεκριμένο περιεχόμενο του κάθε χώρου επίσκεψης.

Και για να μείνουν ανεξίτηλες οι μνήμες του καλοκαιριού, δημιουργείτε το “ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΜΟΥ ΚΟΛΛΑΖ”.

  • Σ’ ένα μεγάλο μπλοκ ζωγραφικής κολλάτε εισιτήρια τρένου, αεροπλάνου, πλοίου, λεωφορείου. Ακόμη εισιτήρια λούνα παρκ, θεάτρων, συναυλιών.
  • Κολλάτε φυλλάδια από τα μέρη που επισκεφθήκατε όπως από μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, ενυδρεία κ.ά. Έτσι όταν αργότερα μέσα στη χρονιά το παιδί πάρει στα χέρια του το κολλάζ θα μπορεί να ανακαλέσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τις εμπειρίες του και επομένως να χρησιμοποιήσει πιο εξειδικευμένο και σπάνιο λεξιλόγιο.

Ένα μεγάλο φωτεινό καλοκαίρι άνοιξε πανιά.

Καλή μας διασκέδαση!!!!

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Newsletter

Θα θέλατε να εμπλουτίζετε τις γνώσεις σας με τις πιο πρόσφατες στρατηγικές επιτυχίας για ό,τι αφορά την Ανάπτυξη του Λόγου και της Ομιλίας του παιδιού σας;

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!