Ο Λόγος αποτελεί τη βάση της ανάπτυξης του εγκεφάλου.

Χαίρετε, χαίρετε!

 

Ο Λόγος είναι ο  ισχυρός προγνωστικός παράγοντας περί Υγείας και Πλούτου που μπορεί να εντοπισθεί από την ηλικία των 3 χρόνων. Ο Λόγος αποτελεί τη βάση της ανάπτυξης του εγκεφάλου.

Πώς μπορεί να επενδύσει κανείς σ’ αυτόν τον παράγοντα τον τόσο σημαντικό για ολόκληρη τη ζωή μας; Ο τρόπος απλός και πολύτιμος!

“Μίλησέ μου”, λέει το έμβρυο στη μητέρα του, το βρέφος στο πρόσωπο που το φροντίζει, το παιδί των 12-24 μηνών στο γονιό του, κι έτσι μαθαίνει απ’ ό,τι ακούει και προσπαθεί να το αναπαράγει για να εκφράσει τις ανάγκες,  τις επιθυμίες του, τα συναισθήματά του.

Το παιδί χρειάζεται να εκτεθεί 15-20 φορές και με ποικίλες δραστηριότητες σε μια καινούρια λέξη ώστε αυτή να προστεθεί στο ενεργό λεξιλόγιό του και να τη χρησιμοποιεί αυθόρμητα.

Αυτό δεν ισχύει για τις 50 πρώτες λέξεις του παιδιού όπου εκεί πρέπει να γίνεται καθημερινή, οργανωμένη ” υπερέκθεση ” του παιδιού σε στοχευμένο λεξιλόγιο, ενσωματωμένο στις καθημερινές του δραστηριότητες και στο παιχνίδι του.

Υπάρχει μία αίσθηση ότι τα μικρά παιδιά “ρουφούν τις λέξεις σα σφουγγάρια”. Επίσης συχνά θεωρείται ότι η εκμάθηση των λέξεων είναι μία φυσική διαδικασία και ότι οι συνθήκες στη σχολική αίθουσα προσφέρουν ευκαιρίες για την ανάπτυξη του λεξιλογίου.

Σίγουρα η διδασκαλία μέσα στην τάξη είναι σημαντική. Ωστόσο, δεν είναι αρκετές οι ευκαιρίες που παρέχονται ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες λεξιλογίου των μαθητών που στα σχολικά τους χρόνια θα πρέπει να χειριστούν πολύπλοκα κείμενα γραμμένα στη γλώσσα του σχολείου και όχι σ’ αυτή της καθημερινότητάς τους.

Θα πρέπει να υπάρξει μια στρατηγική σχετικά με την εκμάθηση του λεξιλογίου. Οι πρόσφατες έρευνες δηλώνουν ότι τα παιδιά χρειάζονται προγραμματισμένη, οργανωμένη, σταθερή και συστηματική εκπαίδευση με το λεξιλόγιο. Αυτό σημαίνει επιλογή λέξεων, εννοιών και ιδεών που έχουν σημασία για το παιδί από το βρεφονηπιακό σταθμό και το νηπιαγωγείο.

Τα παιδιά που μπαίνουν στο νηπιαγωγείο παρουσιάζουν τεράστια διακύμανση στη χρήση του λεξιλόγιου που έχει σχέση με την προσπάθεια των γονιών τους στο σπίτι. Επειδή πολλά παιδάκια εμφανίζουν πολύ περιορισμένο λεξιλόγιο, είναι αναγκαίο στο νηπιαγωγείο η εκμάθηση λεξιλογίου να αποτελεί στοχευμένη και συστηματική δραστηριότητα.

Η Dr. C. Snow, PH. D Καθηγήτρια του Harvard λέει ότι: “O καλύτερος προγνωστικός παράγοντας για την ακαδημαϊκή επιτυχία των παιδιών, καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών χρόνων, είναι το λεξιλόγιο που έχουν, όταν ξεκινούν το Νηπιαγωγείο.”

Συχνά οι νηπιαγωγοί, πριν από μία δραστηριότητα ή κατά τη διάρκειά της εξηγούν αναλυτικά τις καινούριες λέξεις. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό αν αυτές οι λέξεις δεν χρησιμοποιηθούν ξανά και ξανά στο σχολείο αλλά και στο σπίτι, ώστε να καταχωρηθούν στο ενεργό λεξιλόγιο του παιδιού.

Μέσα από τη μακρόχρονη κλινική μου εμπειρία  διαπιστώνω ότι παιδιά απ’ όλες τις τάξεις του Δημοτικού μπορεί ν’ αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες προφορικής και γραπτής έκφρασης, κατανόησης κειμένου και γενικότερα σχολικής επίδοσης εξαιτίας του σημαντικά περιορισμένου τους λεξιλογίου.

 

ΑΚΟΥΩ       ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ       ΜΙΜΟΥΜΑΙ       ΜΑΘΑΙΝΩ       ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ

Καινούριες Λεξούλες Καθημερινά

 

 

Οι Λέξεις…..Οι Λέξεις….     

σκαλιά σμιλεύουνε στο νου

κάθε μικρούτσικου παιδιού

που τ’ οδηγούνε με χαρά

στου σύμπαντος την αγκαλιά!!!

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος

Newsletter

Θα θέλατε να εμπλουτίζετε τις γνώσεις σας με τις πιο πρόσφατες στρατηγικές επιτυχίας για ό,τι αφορά την Ανάπτυξη του Λόγου και της Ομιλίας του παιδιού σας;

Εγγραφείτε στο Newsletter μας!