Χαίρετε, χαίρετε!!
Σήμερα συνεχίζοντας ολοκληρώνουμε με ό,τι άλλο πρέπει να καταλαβαίνει, Αντιληπτικός Λόγος, το παιδί σας στους 36 μήνες.
Αντιληπτικός Λόγος, τι καταλαβαίνει το παιδί στους 36 μήνες:
- Καταλαβαίνει τις Αντωνυμίες
Μέχρι τα 3α γενέθλιά τους, τα παιδιά θα πρέπει να διακρίνουν τις πρωταρχικές αντωνυμίες φύλου, όπως: “αυτός”, “αυτή”, “αυτό”, “του”, “του”, και “της”. Μία πιθανή δυσκολία με τις αντωνυμίες αποτελεί μία ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ένδειξη, που πιθανόν να υποδηλώνει την ύπαρξη διαταραχής του Λόγου.
Μάθετε στο παιδί σας πρώτα τις λέξεις αγόρι/κορίτσι, και στη συνέχεια συνδέστε τις με τη σωστή αντωνυμία π.χ. : “ Αυτός είναι ο Νίκος” ή “ Η Άννα τρώει την μπανάνα της “. Έτσι, ενεργώντας εγκαίρως, μπορούμε να προλάβουμε πιθανές μελλοντικές δυσκολίες.
- Καταλαβαίνει την Άρνηση
Ένα παιδί με Λόγο που αναπτύσσεται κανονικά αρχίζει να χρησιμοποιεί την άρνηση περίπου στους 30 μήνες, αλλά αυτή η αντιληπτική δεξιότητα ολοκληρώνεται μετά τα την ηλικία των 3 χρόνων. Η άρνηση σημαίνει κατανόηση της φράσης “όχι + ____” ή “δεν + ____” με λέξεις που ήδη γνωρίζει το παιδί, όπως:
- “Αυτός δεν είναι ο μπαμπάς.” που είναι Δεν + ουσιαστικό
- “Δεν κοιμάμαι!” που είναι Δεν + ρήμα
- “Δεν είναι εκεί.” που είναι Δεν + πρόθεση
- “Δεν είναι μεγάλο!” που είναι Δεν + περιγραφική λέξη
- Αναγνωρίζει γνωστά αντικείμενα από τη λειτουργία τους
Τα παιδιά με τυπική ανάπτυξη αναγνωρίζουν τις χρήσεις γνωστών αντικειμένων από την ηλικία των 30 μηνών, και η δεξιότητα αυτή συνεχίζει να αναπτύσσεται μέχρι τους 36 μήνες. Παραδείγματα περιλαμβάνουν: “Βρες αυτό που χρησιμοποιείς για να χτενίσεις τα μαλλιά σου.” και “ Με τι κόβεις το χαρτί;”
Για να βοηθήσετε το παιδί σας να πετύχει τον συγκεκριμένο στόχο αναφέρετε τη λειτουργία κάθε αντικειμένου που το παιδί χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα: “Ας πάρουμε τα παπούτσια σου. Φοράμε τα παπούτσια στα πόδια μας.” ή “Εδώ είναι το ποτήρι σου. Με το ποτήρι πίνουμε. “
Το παιδί που ενδέχεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην αντίληψη του Λόγου στους 36 μήνες μπορεί:
- Να φαίνεται αφηρημένο ή σαν να “δεν ακούει”
- Να μην ακολουθεί τις οδηγίες που του δίνονται
- Να μην απαντάει σε ερωτήσεις, να δίνει παράξενες απαντήσεις ή να επαναλαμβάνει αυτό που το ρωτήσατε
- Να δυσκολεύεται να παρακολουθήσει ένα παραμύθι ή μία ιστορία
- Να χρειάζεται συνεχείς επαναλήψεις των εντολών
- Να ολοκληρώνει κάποια μέρη μιας εντολής ρουτίνας και/ή να παραλείπει κάποιο από τα βήματα της εντολής
- Να χρειάζεται συνεχείς υποδείξεις στον παιδικό για να ολοκληρώσει τις δραστηριότητες
- Να κοιτάει γύρω γύρω για να δει τι κάνουν τα άλλα παιδιά για να τα ακολουθήσει
Καλή σας διασκέδαση
Οι γονείς με συστηματικά παιχνίδια λόγου από πολύ νωρίς, κι όταν ακόμη υπάρχουν δυσκολίες στο λόγο, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά την πιθανότητα για Λογοθεραπεία ή τη διάρκειά της, αν κριθεί απαραίτητη!!!!