Top καλοκαιρινές ιδέες ” λογοθεραπείας “
Λατρεύω το καλοκαίρι, όλοι λατρεύουν το καλοκαίρι! Το καλοκαίρι μπορεί επίσης να είναι η καλύτερη εποχή για χαρούμενη, ευχάριστη εξάσκηση με το Λόγο για τα μικρά μας παιδάκια!!!
Η εξάσκηση λόγου και ομιλίας μπορεί να ενσωματωθεί στις καθημερινές δραστηριότητες του καλοκαιριού. Δεν υπάρχει κάτι ιδιαίτερο που πρέπει να κάνετε, να γνωρίζετε απλά το λεκτικό επίπεδο του παιδιού σας, τις ικανότητές του και να προσαρμόζετε το δικό σας λόγο όταν παίζετε με το παιδί σας, καθώς εσείς αποτελείτε το πρωταρχικό του λεκτικό πρότυπο!!!
Είναι τόσο απλό και εύκολο!
Σήμερα αρχίζουμε με το στοιχείο που έχει την τιμητική το καλοκαίρι!!! Τι άλλο από το νερό!!!
Παιχνίδια με το νερό
Τι πρέπει να κάνετε; Παίξτε και διασκεδάστε με το νερό. Αυτό είναι όλο! Υπάρχουν τόσες πολλές ιδέες για το τι μπορείτε να κάνετε με το νερό που τα παιδιά λατρεύουν!!!
Μπορείτε να:
- Βγάλτε μία πισινούλα με νερό και παιχνίδια
- Ποτίστε τα λουλούδια με νερό
- Χρησιμοποιήσετε το λάστιχο νερού
- Γεμίσετε κουβαδάκια, κύπελλα, μπουκαλάκια
- Γεμίστε και αδειάστε μικρά και μεγάλα χρωματιστά μπαλόνια με νερό
Στόχοι-στόχοι:
Παρακάτω σας δίνω κάποιες ιδέες για τα πολυαγαπημένα παιχνίδια των παιδιών με λέξεις που έχουν σχέση με τις δραστηριότητες με το νερό:
- Έννοιες: Ονομασία υγρών και στεγνών αντικειμένων. Μιλήστε για το ποια ποτήρια είναι γεμάτα και ποια άδεια.
- Λεξιλόγιο : Υγρό, στεγνό, ψεκάζω, αδειάζω, γεμίζω, μισό, γεμάτο, πιτσιλάω, λιμνούλα, μπάνιο. Ονομάστε όλα τα αντικείμενα που μπαίνουν στο νερό, που πρέπει να πλυθούν, τα ζώα που ζουν στο νερό
- Ταξινόμηση: Ταξινόμηση παιχνιδιών νερού με βάση το χρώμα, το μέγεθος ή την ιδιότητα
- Ρήματα: Εξασκηθείτε στο “ρίχνω”, “χύνω”, “πλατσουρίζω”, “γεμίζω” και “αδειάζω”, καθώς παίζετε.
- Επέκταση προτάσεων: Εξασκηθείτε σε προτάσεις 3-4 λέξεων: “Βάζω νερό στο _____”, “Γεμίστε_____ με νερό”
- Ακολουθήστε οδηγίες: Δώστε ο ένας στον άλλον οδηγίες, όπως “γεμίστε το μικρό φλιτζάνι” ή “ποτίστε τα ροζ λουλούδια αφού πρώτα ποτίσετε τα κίτρινα”.
- Χρονικές ακολουθίες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση ενός παιχνιδιού, ως μία αρχή για τη δόμηση του αφηγηματικού λόγου του παιδιού. Επικεντρωθείτε στη χρήση λέξεων χρονικής ακολουθίας κατά την επεξήγηση των βημάτων (π.χ. ΠΡΩΤΑ παίρνετε το ποτιστήρι, ΜΕΤΑ το συνδέετε στο λάστιχο και ΤΕΛΟΣ γεμίζετε το ποτιστήρι με νερό).
Δε ξεχνάμε τα μπουγιέλα τις ημέρες με καύσωνα…….
Καλή διασκέδαση μέχρι ξεφαντώματος!!!!