Χαίρετε, χαίρετε!
Το παιχνίδι είναι ο τρόπος με τον οποίο τα παιδιά μαθαίνουν νέες δεξιότητες, και η ομιλία είναι μία από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που μαθαίνουν τα παιδιά παίζοντας.
Υπάρχουν διάφοροι ορισμοί του παιχνιδιού. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τη σημασία της μάθησης που συμβαίνει την ώρα του παιχνιδιού. Θεωρητικοί όπως ο Piaget και ο Vygotsky θεώρησαν το παιχνίδι ως πολύ σημαντικό στοιχείο της παιδικής ηλικίας στην πορεία προς τη διαδικασία της μάθησης.
Στάδιο 1: Διερευνητικό παιχνίδι. Για παιδιά που λειτουργούν κάτω των 8 μηνών — συνήθως δεν έχουν ακόμα λέξεις και παίζουν κυρίως βάζοντας τα χεράκια στο στόμα, κοιτάζοντας και διερευνώντας τα παιχνίδια.
Στάδιο 2: Μη λειτουργικό παιχνίδι. Για παιδιά ηλικίας 8 έως 12 μηνών — συνήθως δεν έχουν ακόμη λέξεις και παίζουν με το να χτυπάνε, να αναποδογυρίζουν ή να πετάνε τα παιχνίδια τους.
Στάδιο 3: Αρχικό λειτουργικό παιχνίδι. Για παιδιά στο επίπεδο των 13 έως 17 μηνών — συνήθως χρησιμοποιούν μεμονωμένες λέξεις και παίζουν χρησιμοποιώντας κατάλληλα τα πρώτα παιχνίδια (κυλούν μπάλες, στοιβάζουν τουβλάκια, χειρίζονται απλά παιχνίδια με κουμπιά κ.λπ.)
Στάδιο 4: Πρώιμο συμβολικό παιχνίδι. Για παιδιά στο επίπεδο 17 έως 19 μηνών — συνήθως χρησιμοποιούν μεμονωμένες λέξεις και κάποιες πρώιμες φράσεις και παίζουν χρησιμοποιώντας σκηνικά που μοιάζουν με τη ζωή τους για να προσποιηθούν ότι κάνουν οικείες δραστηριότητες όπως φαγητό, ύπνο, μπάνιο και οικιακές δραστηριότητες.
Στάδιο 5: Συνδυασμός ενεργειών στο παιχνίδι. Για παιδιά στο επίπεδο 19 έως 24 μηνών — τυπικά μιλάνε συχνά και χρησιμοποιούν συχνότερα φράσεις και παίζουν χρησιμοποιώντας σύντομο, απομονωμένο παιχνίδι καθώς χρησιμοποιούν δύο παιχνίδια μαζί και αλληλουχία 2 βημάτων
Στάδιο 6: Επέκταση της ρουτίνας του παιχνιδιού. Για παιδιά στο επίπεδο 24 έως 30 μηνών — συνήθως μιλούν με σύντομες εκφράσεις 2 έως 4 λέξεων και παίζουν με πιο περίπλοκες ακολουθίες και πραγματική προσποίηση.
Στάδιο 7: Τα παιδιά μαθαίνουν νέες δουλειές και γεγονότα. Για παιδιά στο επίπεδο 30 έως 36 μηνών που μαθαίνουν να χρησιμοποιούν σύντομες προτάσεις με ένα υποκείμενο και ένα ρήμα (καθώς και άλλες λέξεις) και να προσποιούνται ότι χρησιμοποιούν πολλά βήματα κατά τη διάρκεια λιγότερο οικείων γεγονότων, όπως μια επίσκεψη σε γιατρό ή ένα πάρτι γενεθλίων
Στάδιο 8: Πρώιμο παιχνίδι μίμησης ρόλων και προσποίησης με συνομήλικους. Για παιδιά που βρίσκονται στο αναπτυξιακό επίπεδο 36 έως 48 μηνών που χρησιμοποιούν πλήρεις προτάσεις και αρχίζουν πολλά ομαδικά παιχνίδια με μικρούς φίλους, συμπεριλαμβανομένων των μεταμφιέσεων.